ATO İdare Şurası Lideri Gürsel Baran ve ATO Meclis Lideri Mustafa Deryal, Ankara Ticaret Odası 13 No’lu Reklam ve Görsel İrtibat Faaliyetleri Meslek Komitesi’nin Yapay Zekâ Siyasetleri Derneği (AIPA) ile gerçekleştirdiği “Yapay Zeka ve Reklamcılık-İşsizlik Tehdidi Gerçek mi” paneline katıldı.
ATO Meclis Salonu’nda gerçekleşen panelin açılışında konuşan ATO Lideri Baran, teknolojideki ilerlemeyle birlikte yapay zeka kullanımının ve tesirinin her geçen gün arttığını ve uygulama alanını genişlettiğini belirterek, reklam, irtibat ve üretken sanayiler alanında da yapay zekadan sıklıkla faydalanıldığını söyledi. Kesimlerde yapay zeka kullanımının artmasının günümüzdeki birçok iş için insanların istihdamına muhtaçlık kalmayacağı konusunda dert oluşturduğunu tabir eden Baran, yapay zekanın getireceği risk, tehlike ve fırsatları yeterli pahalandırmak gerektiğini tabir etti. Baran, “Gelecekte çok daha farklı alanlarda kullanılacağı öngörülen yapay zekanın ilerleyen yıllarda dünya iktisadını dahi değiştireceğinden bahsediliyor. Yapay zeka alanındaki gelişmelerin bölümleri dönüştürürken, ticaret ve iktisatta de değişim getirdiğini görüyoruz. Başka yandan teknoloji ne kadar ileriye giderse gitsin, insanın akıl teri ve emeğinin, bedelini her vakit koruyacağına inanıyorum” diye konuştu.
ATO 13 No’lu Reklam ve Görsel İrtibat Faaliyetleri Meslek Komitesi Meclis Üyesi Berat Kuzu da yaptığı konuşmada, reklamcılık alanında yapay zeka araçlarının kullanılmasıyla birlikte dalda büyük bir değişim ve dönüşümün yaşandığını söyledi. Reklamcılık ve medya bölümlerinin üretken sanayiler alanında en fazla katma kıymet üreten iki temel dallar ortasında yer aldığını tabir eden Kuzu, “Bugün geldiğimiz noktada yapay zeka araçları bizim hayal ettiğimiz hudutları aştı” dedi.
Açılış konuşmalarının akabinde “Yapay Zeka’nın Reklam Dalındaki Varlığı” paneli ATO 13 No’lu Reklam ve Görsel İrtibat Faaliyetleri Meslek Komitesi Lideri Derya Filiz Dalga’nın moderatörlüğünde, AIPA Lider Yardımcıları Volkan Kılıç ve Dr. Umut Demirezen, AIPA İdare Heyeti Üyeleri Doç. Dr. Barış Özçelik ve Doç. Dr. Şebnem Özdemir ile gerçekleştirilirken, “Yapay Zeka’nın Reklam, Görsel İrtibat ve Medya Bölümündeki Kullanım Alanları” başlıklı ikinci oturumu ise Pixelhat Dijital Medya Reklam Kurucusu Serhat Karahüseyin moderatörlüğünde, VS Creative Lideri ve Oyuncu Volkan Severcan, Pazarlamasyon Genel Yayın Direktörü Necip Murat, Webolizma CMO Hasret Saraç, Niş PR Lideri Nesrin Gündüz ve NetCo Yapım Animasyon’dan Enes Malik Yıldız ile gerçekleştirildi.
Panele ATO İdare Konseyi Üyesi Yasin Özyolu’nun yanı sıra çok sayıda ATO üyesi kesim temsilcisi katıldı.