Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’da da son yılların en sıcak kışının yaşanması, kışlık eser satışlarının düşmesine yol açtı. Geçen yıla oranla kelam konusu kategoride satışların yüzde 20 düştüğü belirtilirken markalar kelam konusu kategorideki eserlerini azaltıp yerine her mevsim giyilebilecek vakitsiz eserlerin hissesini artırdı. Öte yandan sıcak giden havalar, yazlık yeni dönem eserlerinin bu yıl geçen yıla nazaran çok daha erken vitrinlerde yerini almasına yol açtı.
Ekonomim’in haberinde görüşlerine yer verilen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Lideri Sinan Öncel, kesimde işlerin birçok kategoride indirimlerin de tesiri ile hem adet hem de ciro manasında çok güzel gittiğini lakin marjların genel prestiji ile geçen yıla oranla düşük seyrettiğini anlattı. Öncel, dokuma ile başlayıp hazır giysi üreticilerine sirayet eden karlılık sıkıntısının markaları da etkilemeye başladığını işaret ederek, “Karlılık sorunu ile karşı karşıyayız” dedi. İndirimlere karşın havanın sıcak seyretmesi nedeni ile kışlık eser satışlarının çok âlâ gitmediğini tabir eden Öncel, “Hava sıcaklıklarında düşüş bekliyoruz. Perakendeci kar yağışlarını bekliyor” dedi.