ŞOK Marketler 7. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

ŞOK Marketler, bağımsız teminat beyanı aldığı 7. Sürdürülebilirlik Raporu’nu paylaştı.

Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını Yıldız Holding’in ‘İsrafsız Şirket’ iş modeli çerçevesinde yürüten ŞOK Marketler’in sürdürülebilirlik raporunda, güç verimliliği ve atık idaresi, besin atığının ve israfının azaltılması, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, çalışanların yetkinlik gelişimi ve memnuniyeti, sorumlu tedarik zinciri, müşteri tecrübesi ve memnuniyeti üzere alanlardaki âlâ uygulamalarına yer verildi.

‘Bu Dünya Bizim’ anlayışıyla gelecek jenerasyonlara daha yaşanabilir bir dünya bırakma gayesinin vurgulandığı raporda, şirketin sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları, ‘Doğanın Geleceği için Çalışmak’, ‘Paydaşlarla Güçlenmek’, ‘Amaç Odaklı Eserler ve İş Modelleri ile Geleceğe İlham Vermek’ odakları altında toplanıyor.

Toplam çalışan sayısıyla Türkiye’de en fazla istihdam sağlayan ve 2023’te istihdam oranını en çok artıran şirketlerden olan ŞOK Marketler, yüzde 54 bayan çalışan oranına sahip.

ŞOK Marketler, ‘ŞOK’ta Ben de Varım’ projesiyle de bayanların iktisada iştirakini destekliyor. Proje kapsamında zelzele bölgesi başta olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinden çeşitli bayan kooperatiflerinin ürettiği el emeği eserler, kar emeli güdülmeden seçili ŞOK mağazalarında satışa sunuluyor.

Projeyle kooperatiflerdeki bayan istihdamının artmasına ve bayanların ekonomik olarak güçlendirilmesine katkı sağlanıyor.

Ürünlerin kalite ve sürdürülebilirlik kriterlerine uygun olmasına ehemmiyet verilirken, eser seçiminde lokal ve coğrafik işaretli eserler tercih edilerek mahallî iktisat de destekleniyor.

Şirketin sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında öne çıkan projelerinden biri ‘Tarladan Sofraya Gerçek Tarım Projesi’ oldu. 2020’den beri devam eden proje kapsamında kontratlı tarım faaliyetleri ile çiftçilere alım garantisi sunularak tarım üretimi teşvik ediliyor, tarım topraklarının boş kalması engellenerek toprağın verimliliği korunuyor.

Aynı vakitte ziraat mühendisleri aracılığıyla çiftçilere hastalıklarla gayret, çevreyi muhafaza ve denetimli ilaç kullanımı mevzularında bilgi sağlanarak sürdürülebilir tarıma katkıda bulunuluyor. Hasat sırasında ve sonrasında uygulanan usullerle eserlerin ziyan görmeden ve en az israfla müşteriler ile buluşması sağlanarak da besin israfı azaltılıyor. Bu kapsamda 2023’te 150 çiftçiye 40 saat eğitim verildi.

”Geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen ŞOK Marketler Üst Yöneticisi (CEO) Uğur Demirel, sürdürülebilir başarıyı finansal performansın yanı sıra çevresel, toplumsal ve yönetişim odaklı performansla birlikte tanımladıklarını belirtti.

Her adımlarını geleceği düşünerek attıklarını tabir eden Demirel, ”İsrafsız Şirket’ iş modelimize sıkı sıkıya bağlı kalarak tüm mağaza ve depolarımızda güç verimliliğini artırmak ve çevresel etkilerimizi minimize etmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize en kaliteli ve sağlam eserleri en uygun fiyatlarla sunarken, dijital dönüşüm yatırımlarımızla verimliliğimizi artırıyoruz. Sürdürülebilirlik, iş modelimizin kalbinde yer alıyor ve geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Türkiye iktisadına uzun vadeli bedel katmak ve her manada sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak için azimle çalışmaya devam edeceğiz.’ değerlendirmesinde bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir