Tatil yapayım derken rezil olmayın… Sahte acente uyarısı

TÜRSAB Lideri Bağlıkaya, yaklaşan turizm dönemi öncesi düzmece acentelere karşı vatandaşları uyardı.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Lideri Firuz Bağlıkaya, turizm döneminde hareketliliğin artmasıyla düzmece acente ve satışların da arttığını belirterek, “Vatandaşlarımıza dijital doğrulama sistemi olan seyahat acentelerinden alışveriş yapmalarını tavsiye ediyorum. Web sitelerinden alışveriş yaparken DDS dediğimiz seyahat acenteleri birliğinin doğrulama sistemi var. Oraya tıklayınca şayet bizim sitemize gelip acentenin yasal sicilini görüyorsa o acente yasal bir acentedir.” dedi.
Bağlıkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023 yılının, sarsıntı ve duraksamaya karşın turizm kesimi için çok güzel geçmesini beklediklerini tabir etti.

2023’e rekorlarla başladıklarını belirten Bağlıkaya, “Bu yıl ‘gurbetçi’ diye tabir ettiğimiz yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız hariç yabancı ziyaretçi sayısının 50 milyonu aşmasını bekliyoruz. Döviz girdisi olarak 44 milyar dolar civarı bir beklentimiz var. Bunlar yalnızca yabancı ziyaretçi kaynaklı getiriler. Gurbetçi vatandaşlarımız kaynaklı getirileri başka tutuyorum.” dedi.

Türkiye’nin bir kitle turizmi ülkesi olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, “Dünya üzerinde seyahat edenlerin yüzde 80’i hala çeşit operatörleri ve seyahat acenteleri aracılığıyla seyahatlerini gerçekleştiriyor. Zira onların paketleri daha ekonomik ve beşerler seyahat tertibi için vakit harcamak istemiyor. Arama motorlarından kendileri için tarih olarak en uygun seçenekleri bulup alışverişlerini yapıyorlar. Seyahat acenteleri aracılığıyla seyahat etmek tüketicinin ziyanına olan bir şey değil, tam aksine faydasına olan bir şey. Kâfi ki seyahat acentesi ve tıp operatörlerini uygun seçelim.” diye konuştu.

SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YAPILAN SATIŞLAR YASAL DEĞİL

Yaklaşan turizm dönemi öncesi vatandaşları düzmece acente ve toplumsal medyadaki dolandırıcılık olaylarına karşı uyaran Bağlıkaya, turizm döneminde hareketliliğin artmasıyla düzmece acente ve satışların da arttığını söyledi.
Bağlıkaya, devamla şunları kaydetti:

“Vatandaşlarımıza dijital doğrulama sistemi olan seyahat acentelerinden alışveriş yapmalarını tavsiye ediyorum. Web sitelerinden alışveriş yaparken DDS dediğimiz seyahat acenteleri birliğinin doğrulama sistemi var. Oraya tıklayınca şayet bizim sitemize gelip acentenin yasal sicilini görüyorsa o acente yasal bir acentedir. Toplumsal medya üzerinden yapılan satışlar yasal değil. Toplumsal medya üzerinden tanıtım yapılabilir lakin satışın web sitesi üzerinden gerçekleşmesi lazım. Toplumsal medya üzerinden satış gerçekleşiyorsa oranın yasal bir acente olma ihtimali güzelce azalıyor.”

Seyahat acenteleri ve cins operatörlerinin “turizmin arıları” olduğunu belirten Bağlıkaya, “Arıların güçlü bir biçimde desteklenmesi lazım. Biz turist getireceğiz ki oteller dolacak. Oteller dolmazsa ne yatırımcılar şad olur ne uçak şirketleri şad olur ne de ülkeye döviz gelir.” dedi.

DEPREM BÖGESİNİN TURİZM İLE AYAĞA KALKACAĞINA İNANIYORUZ

Firuz Bağlıkaya, sarsıntı bölgesinin turizm ile ayağa kalkacağına inandıklarını tabir ederek, “Deprem bölgesi toparlandıkça GAP çeşitleri da eski haline gelecektir. Turizm yalnızca ekonomik bir hareketlilik değil, tıpkı vakitte bir moral, motivasyon vesilesidir. Turizmin düzgünleştirici özelliğinin zelzele bölgelerinde yararlı olacağına inanıyorum. Birinci yapılması gereken işlerden birisi de turizmcilerin faal hale getirilmesidir.” diye konuştu.
2023 yılında Almanya’nın, en çok yabancı ziyaretçi gelen destinasyon olacağını iddia ettiklerini aktaran Bağlıkaya, şunları kaydetti:
“İlk 3 sıralama yeniden değişmeyecektir. En çok yabancı ziyaretçiyi Almanya’dan bekliyoruz. Rusya ve İngiltere de Almanya’yı takip edecektir. Rusya’da çatışmalı durum hala sürüyor. Çok uzun yıllar sonra Almanya birinci sıraya tekrar yerleşti. Ben Rusya’nın, Almanya’dan birinciliği uzun müddet tekrar alabileceğini düşünmüyorum.

Türk Hava Yolları, çok başarılı bir strateji ile dünyanın her tarafından uçuyor. Tarifeli seferler artarsa turist sayısı da artacaktır. Seyahat acentelerinin gidip ayak basmadığı, broşür taşımadığı, stant açmadığı rastgele bir bölge yok. Ana pazarlar dediğimiz pazarlarda daha yapacak çok işimiz var. Almanya’da 62 milyon seyahat satılmış. 57 milyon kişi seyahat etmiş. Biz şimdi Almanya’dan 6 milyon yabancı ziyaretçiyi getirmişiz. Daha yapacak çok işimiz var.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir