Yerli kahve zincirleri devlere meydan okuyor

Dünyada en fazla ticareti yapılan emtialardan olan çiğ kahve, oluşturduğu katma bedelle birçok yatırımcıyı cezbediyor. Yalnızca 2021 yılı için global kahve ticaretinin maddi büyüklüğü 480 milyar doları bulmuş durumda. Yüzlerce yıllık Türk kahvesi geleneğini sürdüren yerli firmalar da, yenilikçi eserleriyle global kahve zincirlerine adeta meydan okuyor. Bilhassa yeni jenerasyon kafeler, dekorasyonu ile konuklarına farklı bir konfor alanı sunarken; kahvenin onlarca çeşidiyle de kesimin gelişimine katkı veriyor. Bu firmalar, yalnızca yabancı menşeli eserleri değil lokum üzere başka kültürel ögeleriyle Türk kahvesini de dünyaya tanıtıyor.

Sertaç Yalçın.

150 ŞUBEYE ULAŞACAK

Dünya çapında dakikada 2.3 milyon fincan kahve tüketiliyor. Kahve tutkusunu girişimcilikle birleştirerek 2014’te Arabica Coffee House’un birinci şubesini açan Şirket Ceo’su Av. Sertaç Yalçın, bölümdeki yerli firmaların hem ulusalda hem de globalde aktör olabileceğini söyledi. 40’a yakın kentte 100 şubeye ulaştıklarını belirten Yalçın yıl sonuna kadar 50 yeni yer daha açacaklarını lisana getirdi.

50 MİLYON TL YATIRIMLA İKİNCİ FABRİKAYI AÇTI

50 milyon TL’lik bir maliyetle besin üretim tesisi olacak ikinci fabrika yatırımlarını hayata geçireceklerini kaydeden Yalçın, şimdilik yalnızca Ukrayna’da olan yurt dışı açılımlarını Irak, Rusya ve Orta Asya ülkeleriyle devam ettireceklerini söyledi. Yalçın, Avrupa pazarına İngiltere ve Almanya ile adım atacaklarını vurguladı. Sertaç Yalçın yıl sonu amaçlarını ise şu sayılarla özetledi: “Şu an ana markamızın cirosu yaklaşık 110 milyon TL civarında, yıl sonu maksadımız 170 milyon TL. DDY Besin olarak 2023 ciro maksadımız ana marka olarak 230 milyon TL ve yeniden şube bazında ortalama 65-70 milyon TL Bu datalara bağlı olarak ürettiğimiz ciro 2023’ te 1 milyar TL’yi bulacak.”

TÜRKİYE’DE BÖLÜM SÜRATLİ BÜYÜYOR

Ülkemizdeki kahve tüketim oranlarını da değinen Sertaç Yalçın şunları söyledi: “Türkiye’de kahve tüketim oranı yapılan araştırmalara nazaran son yıllarda yüzde 16 civarında arttı. En büyük artış pandemi devrinden başlayarak 2018 – 2022 yılları ortasında oldu. Lakin buna karşın Türkiye kişi başına düşen yıllık kahve tüketim oranında hala çok geride. Avrupa ülkelerinin kişi başına düşen yıllık kahve tüketim oranı 8 kilogram civarındayken Türkiye’de bu oran hala 1,5 kilogram civarındadır. Olağan Türkiye’de bu oranın 2014 yıllarında 400 gram civarında olduğu düşünüldüğünde oransal olarak önemli ve süratli bir büyüme trendinin de olduğu görülüyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir